пятница, 11 февраля 2011 г.

დავით ალექსიძე და “ყვითელი პრესა”


 აკადემიის გალერეა შარდენზე 9-18 ივნისი

სამხატვრო აკადემიის გალერეამ შარდენზე 9-18 ივნისს წარმოადგინა გამოფენა სახელწოდებითყვითელი პრესა” . თუმცა სახელწოდება პრესასთან არანაირ კავშირში არ ყოფილა, ალბათ ყველაფერი ყვითელმა ფერმა და აბსურდულობამ განაპირობა.
არაფერი შემთხვევით არ არის, თუმცა არც მიზანმიმართული. უბრალოდ ყველაფერი კარგად მისადაგებული და ლოგიკურად გამომდინარებულია წინა ნამუშევრებიდანგანაცხადა ნამუშევრების ავტორმა დავით ალექსიძემ. ყვითელი ფერის უპირატესობა კი იმან განაპირობა რომმას ტექნიკური საშუალებები და გარკვეული გრადაციის შესაძლებლობები ჰქონდა

ყურადღების ამგვარი გამახვილება ყვითელ ფერზე, ნახატების ხასიათმა გამოიწვია; წარმოდგენილი ათიოდე ( ან ცოტა მეტი) დიდი ზომის ნამუშევრიდან თითქმის ყველა თვალშისაცემად ყვითელ ფონზე იყო გამოსახული, მეტიც, თითქოს ფონი იყო მთავარი ხოლო ფონზე კონტურით გამოყვანილი ფორმა ფონიდან ამოსული მაინც ვერ ელეოდა მას. მინიმალისტური ხერხებით გადმოცემულ , ნაივურ და აბსურდულ (ამგვარად დაახასიათა თავად ავტორმა თავისი ნამუშევრები) ნახატებს, რომლებსაც ექსპერიმენტული ხასიათი ჰქონდა საოცრად გულუბრყვილო და მომხიბვლელ (თითქოს საბავშვო წიგნიდან გადმოსულ) სამყაროში შევყავართ. რასაც სათაურებიც უბამს მხარს: “ზოლიანი წიწაკების გამყიდველი”, “ოქროს თევზი სინჯი #585”, “შეყვარებული ბურატინო”, “სუპერმენი პენსიაზედა სხვა.
კონტურული აბრისი ძირითადი ფორმის გარშემო (რომელსაც ყვითელ ფონზე ყვითელი სხეული ქმნიდა) შავი და საოცრად რბილი,სხეულის მოცულობის გადმოცემის ერთადერთი ხერხია აქ. განსაკუთრებული გამომსახველობით კი თვალები გამორჩევა, რომელიც თითქოს სათაურებს ეხმიანება და ერთი შეხედვით ბავშური გულუბრყვილობის მიღმა დაშრევებულ სიღრმეს ანახებდა. “ბავშვის გამტაცებლისთვალები ძალიან განსხვავდებაპენსიაზე გასული სუპერმენის” , “წიწაკების გამყიდველისსამიზნიან-ცელიანიმიქელ გაბრიელისთუშეყვარებული ბურატინოსთვალთაგან. თითოეულის მზერა განსაკუთრებულად სპეციფიურია და ინდივიდუალური თუმცა ტექნიკური

Комментариев нет:

Отправить комментарий